Connect with us

News Print & Digital

Dan Bongino Believes Parler Will Be Back Up and Running Soon

Bongino, an investor in Parler, said he would go “bankrupt and destitute” before he lets big tech remove the app completely.

Published

on

Photo by Gage Skidmore CC BY-SA 2.0.
Photo by Gage Skidmore CC BY-SA 2.0.

Conservative commentator Dan Bongino vowed Parler will be back by the end of the week after “tech tyrants” Google, Apple, and Amazon wiped the social media platform off the internet Monday.

Bongino, an investor in Parler, said he would go “bankrupt and destitute” before he lets big tech remove the app completely.

“We’ll be back by the end of the week,” Bongino said. “I’m begging you all to please support us. It’s not about the money. It’s not about anything. If Parler goes down, everyone else will be next.”

Tech companies reportedly removed Parler because the company failed to enforce its policy against promoting violence.

The head of Amazon Web Services sent a letter to Parler which said “We’ve seen a steady increase in this violent content on your website, all of which violates our terms. It’s clear that Parler does not have an effective process to comply with the AWS terms of service.”

Bongino said there is an “open war on free speech” being led by “the tech tyrants, the tech totalitarians,” and “the communists.”

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

News Print & Digital

Alex Jones Request to Have Charges Dropped Denied

The Sandy Hook victims’ parents sued Jones in Travis County, where his popular, far-right website Infowars is based. They alleged that Jones defamed them and caused emotional distress when he repeatedly claimed the shooting and subsequent news coverage of the attack were hoaxes.

Published

on

Photo by Sean P. Anderson CC BY 2.0.

InfoWars owner and show host Alex Jones had his request rejected by the Texas Supreme Court. Jones wanted to have his four defamation lawsuits against him dismissed, which stems from parents whose children were killed in the 2012 shooting at Sandy Hook Elementary School in Connecticut.

The Sandy Hook victims’ parents sued Jones in Travis County, where his popular, far-right website Infowars is based. They alleged that Jones defamed them and caused emotional distress when he repeatedly claimed the shooting and subsequent news coverage of the attack were hoaxes.

Ruling over the matter was made without comment from the justices, who upheld decisions by two lower courts allowing the lawsuits to proceed. The suits against Jones cite various comments he made about the shooting, including that it was “a giant hoax” and a “false flag” intended to promote gun control measures. “Mr. Jones’ fantasy about a shadowy government conspiracy to murder first-graders and then exploit the event with the help of the media and actors is the very definition of ‘improbable,” lawyer Mark Bankston told the court.

Continue Reading

News Print & Digital

Washington Post and New York Times Regain White House Access

In October 2019, Trump canceled the White House subscriptions to two of the nation’s largest newspapers due to the former president’s longstanding feud with the media outlets, which he called “fake” and “corrupt.”

Published

on

During his time in office, former President Trump canceled the subscriptions to The New York Times and The Washington Post out of anger over his portrayal.

In October 2019, Trump canceled the White House subscriptions to two of the nation’s largest newspapers due to the former president’s longstanding feud with the media outlets, which he called “fake” and “corrupt.”

However, in President Biden’s first full day, both physical copies of both papers arrived at the White House.

Although both newspapers went over a year without their newspaper arriving at the White, both The New York Times and The Washington Post saw an increase in subscriptions and readership during the Trump administration. Furthermore, reporters at these media outlets became stars for their breaking news and aggressive coverage. Despite canceling the newspaper subscriptions, Trump still followed reporting on his administration in both papers. The former president often went on Twitter to lash out over stories about his administration, calling them unfair or untrue.

Continue Reading

News Print & Digital

Washington Post Recounts Instances of President Trump’s False or Misleading Claims

In their report, The Post counted one inaccurate claim per topic per venue, whether during a particular speech, tweet, or interview.

Published

on

Former President Trump’s time in office has come to an end after four years. The Washington Post decided to commemorate his departure by reporting on the 30,573 false or misleading claims during his time in office.

In their report, The Post counted one inaccurate claim per topic per venue, whether during a particular speech, tweet, or interview.

Of the many false claims that Trump stated during his time as president, one was where he took responsibility for the greatest economy in history. However, the Post noted that former Presidents Eisenhower, Johnson, and Clinton all were responsible for more considerable economic growth than Trump when using current metrics.

As President Trump was ready to depart from office, he recorded one last misleading claim that the Post reported on which was at the Andrews Air Force during his departure ceremony.

“We also got tax cuts, the largest tax cut, and reform in the history of our country, by far,” Trump said. Nonetheless, the Post reported something vastly different as they stated that former President Reagan’s tax cuts amounted to a significantly larger percentage of the gross domestic product.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 Barrett News Media.