Connect with us

News Print & Digital

Parler CEO Says Decisions by Tech Giants Could End Company

Amazon Web Services, which provided web hosting to Parler, ultimately forced the platform to go offline after both Google and Apple removed the social media app from their respective stores.

Published

on

After an angry mob stormed the U.S. Capitol, and a spotlight was shined on those who advocated for violence on federal lawmakers and the current vice president, tech companies Amazon, Google, Apple and others distanced themselves from popular conservative social media platform Parler.

Amazon Web Services, which provided web hosting to Parler, ultimately forced the platform to go offline after both Google and Apple removed the social media app from their respective stores.

Parler CEO John Matze said with so many abandoning ship, it could put the company out of business.

“It would put anybody out of business,” he told FOX News. “This thing could destroy anybody.”

Matze also said they’re doing all that they can in order to get the app back online, but the difficulty is in those who have allegiances to Google and Apple.

“We’re going to try our best to get back online as quickly as possible,” he said. “But we’re having a lot of trouble because every vendor we talk to says they won’t work with us. Because if Apple doesn’t approve and Google doesn’t approve, they won’t.”

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

News Print & Digital

Alex Jones Request to Have Charges Dropped Denied

The Sandy Hook victims’ parents sued Jones in Travis County, where his popular, far-right website Infowars is based. They alleged that Jones defamed them and caused emotional distress when he repeatedly claimed the shooting and subsequent news coverage of the attack were hoaxes.

Published

on

Photo by Sean P. Anderson CC BY 2.0.

InfoWars owner and show host Alex Jones had his request rejected by the Texas Supreme Court. Jones wanted to have his four defamation lawsuits against him dismissed, which stems from parents whose children were killed in the 2012 shooting at Sandy Hook Elementary School in Connecticut.

The Sandy Hook victims’ parents sued Jones in Travis County, where his popular, far-right website Infowars is based. They alleged that Jones defamed them and caused emotional distress when he repeatedly claimed the shooting and subsequent news coverage of the attack were hoaxes.

Ruling over the matter was made without comment from the justices, who upheld decisions by two lower courts allowing the lawsuits to proceed. The suits against Jones cite various comments he made about the shooting, including that it was “a giant hoax” and a “false flag” intended to promote gun control measures. “Mr. Jones’ fantasy about a shadowy government conspiracy to murder first-graders and then exploit the event with the help of the media and actors is the very definition of ‘improbable,” lawyer Mark Bankston told the court.

Continue Reading

News Print & Digital

Washington Post and New York Times Regain White House Access

In October 2019, Trump canceled the White House subscriptions to two of the nation’s largest newspapers due to the former president’s longstanding feud with the media outlets, which he called “fake” and “corrupt.”

Published

on

During his time in office, former President Trump canceled the subscriptions to The New York Times and The Washington Post out of anger over his portrayal.

In October 2019, Trump canceled the White House subscriptions to two of the nation’s largest newspapers due to the former president’s longstanding feud with the media outlets, which he called “fake” and “corrupt.”

However, in President Biden’s first full day, both physical copies of both papers arrived at the White House.

Although both newspapers went over a year without their newspaper arriving at the White, both The New York Times and The Washington Post saw an increase in subscriptions and readership during the Trump administration. Furthermore, reporters at these media outlets became stars for their breaking news and aggressive coverage. Despite canceling the newspaper subscriptions, Trump still followed reporting on his administration in both papers. The former president often went on Twitter to lash out over stories about his administration, calling them unfair or untrue.

Continue Reading

News Print & Digital

Washington Post Recounts Instances of President Trump’s False or Misleading Claims

In their report, The Post counted one inaccurate claim per topic per venue, whether during a particular speech, tweet, or interview.

Published

on

Former President Trump’s time in office has come to an end after four years. The Washington Post decided to commemorate his departure by reporting on the 30,573 false or misleading claims during his time in office.

In their report, The Post counted one inaccurate claim per topic per venue, whether during a particular speech, tweet, or interview.

Of the many false claims that Trump stated during his time as president, one was where he took responsibility for the greatest economy in history. However, the Post noted that former Presidents Eisenhower, Johnson, and Clinton all were responsible for more considerable economic growth than Trump when using current metrics.

As President Trump was ready to depart from office, he recorded one last misleading claim that the Post reported on which was at the Andrews Air Force during his departure ceremony.

“We also got tax cuts, the largest tax cut, and reform in the history of our country, by far,” Trump said. Nonetheless, the Post reported something vastly different as they stated that former President Reagan’s tax cuts amounted to a significantly larger percentage of the gross domestic product.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 Barrett News Media.